معرفی ابزار Adams Machinery

Adams Machinery یکی از ابزارهای نرم‌افزار MSC Adams است، این ابزار اماکن ایجاد و تنظیم انواع مکانیزم‌های مربوط به انواع حرکت در سیستم‌های مختلف را فراهم می‌سازد. در این پست از مجموعه مطالب مربوط به آموزش‌های مقدماتی نرم‌افزار MSC Adams در رابطه با این ابزار بیشتر صحبت خواهیم کرد.

معرفی ابزار Adams Machinery

نرم‌افزار Adams برای طراحی و انجام تحلیل دارای ابزارهای مختلفی است، که یکی از این ابزار یا افزونه‌ها، ابزار Machinery است. این ابزار دارای چندین ماژول مختلف است که امکان ایجاد و تنظیم انواع چرخدنده‌ها، تسمه، زنجیر، کابل و پولی، موتورها و مکانیزم‌های بر پایه بادامک را در محیط Adams/view فراهم می‌کنند.

برای دسترسی به این ابزار باید در محیط اصلی (view) نرم‌افزار Adams به زبانه Machinery بروید.

مکان دسترسی به امکانات ابزار Adams Machinery

این ابزار به کاربران کمک می‌کند تا در مرحله پیش‌پردازش (pre-processing ) امکان تعریف هندسه‌های پیچیده (مانند چرخدنده‌ها، موتورها و …) و همچنین ایجاد ارتباطات بین مکانیزم‌ها برای حرکت و هدایت آن‌ها را داشته باشند. همچنین در مرحله پس پردازش (post-processing) با ارائه داده‌ها و گزارش‌های مختلف از حرکت سازه و مکانیزم امکان خروجی امکان گرفتن خروجی‌های مختلف را بر اساس نیاز کاربر فراهم می‌سازد.

مطالب مرتبط:
شروع طراحی در نرم‌افزار MSC Adams
دانلود نرم افزار MSC Adams 2020

زبانه ابزار Adams Machinery دارای ۷ زیرمجموعه است که عبارت‌اند از:

  • چرخدنده یا Gear
  • تسمه یا Belt
  • زنجیر یا Chain
  • یاتاقان یا Bearing
  • کابل یا Cable
  • موتور یا Motor
  • بادامک یا Cam

برای هر یک از زیرمجموعه‌های گفته‌شده، چند نوع مختلف از امکانات ایجاد و تنظیم وجود دارد. با انتخاب گزینه ایجاد هرکدام از موارد فوق پنجره تعریف ورودی‌ها باز می‌شود، با پیشروی در هر مرحله از ایجاد مکانیزم موردنظر با کمک پنجره بازشده در هر مرحله، می‌توانید که داده‌های تعریف‌شده ورودی را در فایلی با پسوند .wzd ذخیره کنید.

در ادامه‌ی انتشار آموزش‌های نرم‌افزار MSC Adams در رابطه با نحوه کار با انواع ابزارهای فوق مطالبی ارائه خواهد شد.

مطالب مرتبط خارج از سایت:
آموزش نصب و فعالسازی Adams 2020

امتیاز شما به این مطلب؟

جواد پزشکی

17 مطلب منتشر شده

مهندس رباتیک و طراح سایت- علاقه‌مند به حوزه‌های فناوری بخصوص فناوری‌های رباتیک و فضایی

درباره این مطلب نظر دهید !

آموزش ها و مطالب مرتبط